8 augusti 2012

Livets Vatten - Mattes Vatten

Jag tänkte passa på att presentera mig.

Igår länkade Facebooksidan vi som älskar whisky, till min sida på facebook (mattesvatten - whisky).
Det gjorde att det på ett dygn, var 60 personer som gick in och gillade mattesvatten - whisky

Välkomna säger jag till er.

Med fler "tittare" så ökar ju också säkert förväntningarna på mina inlägg.
Dock skriver jag bara ganska yvigt om egna upplevelser mm.
Kom gärna med feedback.

Tidigare har jag haft en stående punkt på bloggen, där jag skrev något som har med whisky att göra, som jag kallade visste du att..., och tanken är att jag ska ta upp den punkten igen, dock utan att kalla den "visste du att"

På bloggen Mattesvatten har jag hunnit med 252 inlägg sedan jag startade den i Mars 2010.
Totalt är det 15 200 unika tittare från 65 länder som råkat snubbla förbi. Antalet tittar kommer i morgon att passera 40 000st

Passa på att skriva något i gästboken eller maila mig på mattesvatten@gmail.com

Matte
Så.... Vem är jag då?

Jag är Matte.
En vanlig 35årig familjefar som älskar whisky.
Jag gillar även att hålla igång kroppen med måttlig löpning. Matlagning är också kul, och avkopplande (på helgerna när man har tid)

Naturligtvis så älskar jag min familj över allt annat.


Vad gäller whiskyn, så har jag provat 334 olika sorter (i år ej inräknat), och allt startade med att det var den rökiga whiskyn (islay) som gällde. Nu har jag dock helt och hållet svängt, och uppskattar all whisky, men det jag uppskattar minst är de rökiga sorterna, och det jag uppskattar mest är whisky från sherryfat. Bra Amerikansk Bourbon är också något, jag fått upp ögonen för.

Med det säger jag skål, med en 15årig "speyside" från the whiskyagency

1 kommentar: