3 november 2011

10.000 unika besökare



Vid lunchtid igår klickade den 10.000:e besökaren på mattesvatten (bloggen).

Tack till er alla som läser. Det är er förtjänst att jag fortsätter skriva.
Över 29.000 sidvisningar från 53 länder har det blivit. Självklart vore det skoj om fler av er även klickar på gilla-knappen på Facebook. Då får ni inläggen direkt, lite mer whiskysnack samt att det är lättare att kommentera via FB. Ni kan även lägga in egna inlägg på mattesvatten-whisky på Facebook. Tipsa gärna whiskyintresserade kompisar och dela gärna länkarna.

Hur som helst så var jag tvungen att fira detta med en dram av min Glen Albyn. Just denna Flaska är den första flaskan jag köpte när mitt intresse för whisky började blomma upp på allvar.

-Året var 2007. Jag var i Skottland på en konferens, när jag såg en flaska från 1977, mitt födelseår. Jag tänkte då att "den flaskan måste jag bara ha"

När jag kom hem till svergie och googlade på destilleriet, så gick det upp för mig att det är ett nedlagt destilleri, samt att flaskan buteljerats av den oberoende buteljeraren Douglas Laing. Efter att ha läst smaknoterna, förstod jag att det inte skulle vara en whisky i min smak, eftersom jag på den tiden BARA gillade rökig whisky.

Jag hade långt gångna planer på att göra min whiskysamling till en ren rök-whisky-hylla. Jag har varit nära ett par ggr att byta bort flaskan. Men så för ett år sedan, så kom det en total vändning i min smak för whisky. Rökig whisky tilltalade mig allt mindre, och jag har började uppskatta sherrytung whisky. Numera så gillar jag även fruktig. Men det allra bästa tycker jag, är variationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar