2 november 2011

Dramlördag m. Assar

Jag och Daniel testade ett gäng whiskys i lördags.

Jag hade förberett med 4 st, samtidigt som Daniel hade med en egen.
Vi började med att dra bort folien från Daniels -The wild geese.
En mycket trevlig Irländsk blend som överaskade oss båda.



Därefter åkte folien av från min Glen Albyn -77 30år Douglas Laing. Oj oj. En mycket trevlig dram.

Den tredje whiskyn var också osprättad innan kvällen, dock hade jag provat denna SWF Glendronach 15år tidigare.

Sedan drack vi 2st rökiga whiskys. Laffe 18 är en väldigt trevlig lite rökigare dram.

Den sista var en "slattwhisky" som verkligen överraskade. Jag kallar den mattesvatten-islaymix. I den har jag hällt i slattar från ett stort antal Islaywhiskys. Hur som helst, så var det en väldigt bra balans på den och den var riktigt god.

En trevlig lördag med tre nyöppnade flaskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar