30 juni 2011

Flask-lagra

Nu har mitt projekt, kommit in i en ny fas.


Det var dags att byta ut innehållet mot whisky. Jag hoppas att fatbitarna har sugit åt sig av likören och glöggen mm.

Jag hällde i fyra olika sorters whisky (en sort i respektive "fat") Nu är tanken att whiskyn ska få ligga där och gotta till sig av fatbitarna.

Detta skedde den 25maj, och således har nu whiskyn legat tillsammans med de mättade fatbitarna i strax över en månad.


Direkt efter fyllning

2 veckor efter fyllning

På 2 veckor hade det inte hänt mycket med färgnyanserna på whiskyn, men de ska få vila över sommaren, och sedan ska det bli dax att prova.

2 kommentarer:

  1. Såklart kommenterade jag förra inlägget innan jag såg att du hade gjort en uppdatering av det. Kul!

    SvaraRadera
  2. Absolut kul. Bailys blev lite grumlig först, men har lagt sig nu. Den lär jag nog försöka tömma utan att vända på flaskan när det är dax att prova.

    SvaraRadera