4 juli 2011

Löpning och whisky

Engelbrektstafetten på förmiddagen och 2 goda dram efter middagen.

Löpningen var jobbig, kul och snabb. Vi var 5st i laget och snittade 4min/km.

Måste säga att ölen efter loppet var grymt god. Självklart var det gott med 2st kvalitetsdram också, men som alltid så ställer värmen till det lite för mitt whiskysug.

Trevligt middagssällskap i form av Rickard och Emma. Rickard och jag hällde upp en varsin Jack Daniels silver select, single barrel bourbon. Sedan tog vi en glenrothes från Gordon & mcphail. Det är två st riktigt bra dram. Ändå infinner sig inte den där riktiga smakupplevelsen som normalt brukar infinna sg. Detta skyller jag som sagt på värmen.

Men jag älskar ju även värmen, så whiskynirvana får nu gott vänta en månad eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar