1 mars 2012

Gästbloggare på Mattesvatten



Hej där!

Mitt namn är Mathias Oskarsson och jag har fått den stora äran att få gästblogga i Mattesvatten.
Detta ämne whisky kan man aldrig få nog av. Det är så roligt att läsa, diskutera, lära sig mer och framför allt prova whisky.
I jämförelse med "Matte" så har jag inte lika stor erfarenhet av whisky som han.
Mitt intresse för whisky började för ett par år sedan då jag fick följa med min dåvarande sambos föräldrar, som gäst på en av AWS (Avesta Whiskysällskap) provningar.
Just det sättet att dricka whisky hade jag aldrig gjort förut. Och det i samband med det sociala samspelet med andra whiskyintresserade och fascinationen av den kunniga föreläsaren fick mig att hungra för mera.


Köpte min första maltwhisky, en 18 årig Glenlivet...det här gilla jag.
En 10 årig Laphroaig, ledde mig in i den härliga dimman av rök.
Jag träffade en härlig 15 årig House of Malt TWA. Dimman börja lätta.
Där stod ljuvliga smaker och dofter av sherryfatslagrad whisky och tog emot mig med öppna armar.
Jag blev kär!


Nu sitter jag här, med ett 30-tal whiskyflaskor på hyllorna, åker på whiskymässor och whiskyresor.
Njuter varje gång jag får tillfälle att prova ny whisky och med fd svärföräldrar som är oroliga för att dom gjort mig till alkis.
Livet är bra härligt!

Om vad jag kommer skriva om vet jag inte i nuläget, förutom att det kommer handla om whisky såklart!
Hoppas att det kommer uppskattas och att jag kanske kan inspirera flera som inte fattat grejen, till att få upp ögonen för denna livets dryck.

Tack för ordet! Nu blir Mattesvatten, Matte x 2!

Vänliga hälsningar

Mathias Oskarsson

1 kommentar:

  1. Mathias Oskarsson2 mars 2012 kl. 17:10

    oj vad mycket mellanrum det blev mellan raderna på inlägget. Visste inte hur det skulle bli, men får tänka på det nästa gång :)

    SvaraRadera