14 juni 2011

visste du att... Den första whiskydeckaren från Skottland

Whisky Blues.
-Historien om fat 1692

Dunkan MacMillan, som äger MacMillan whisky Distillery i Pitlochry i skotska högländerna, är övertygad om att han lyckats med konststycket att framställa världens absolut bästa whisky.

Precis lika övertygad är den galne lord Humbleton som gör allt för att komma över gudadrycken.

När ett hemligt konsortium, med syftet att bevara skotsk whisky skotsk, ropat in denna cask 1692 på en whiskyauktion i Aberdeen, kommer ett minst sagt häpnadsväckande avslöjande.


För att reda ut den trassliga härvan anlitas tuffingen Angie Connors från London, och hon reser till Skottland föga medveten om att en oförätt som skedde för mer än 300 år sedan fortfarande kan hämnas i högländerna.

Whisky Blues är också en berättelse om kärlek, svek och omöjliga relationer.

En Kriminalroman av Per Erik Tell & Börje Berglund

För mer info gå in på Whiskyblues sida

När jag läste om boken, blev jag genast intresserad och beställde en bok, via mail till Per Erik.

Boken kom hem redan nästa dag, och jag kunde stilla min nyfikenhet genom att slå upp en dram och bläddra några sidor.

Ska dock vänta med läsandet till semestern. Återkommer med min recension

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar