13 november 2010

Whiskyprovning idag.

Ute i jaccuzzin sitter några kompisar och dricker några pilsner. Jag hör ända in hur de skrattar och har kul. Jag höjer volymen lite när det blir en bra live-version av River med Bruce Springsteen.

Idag är det ju en provning som vi sett fram emot länge. "Reseberättelse"-Islay.

Enda problemet för min del, är ju som bekant min eländiga lunginflammation. Jag blev tvungen att läggas in några dagar på sjukhus, med dubbelsidig inflammation. Penicillin käkar jag en vecka till. Just nu mår jag bra, men jag har väldigt lätt för att bli trött.

Hur som helst, så bestämmde jag mig för att följa med och lyssna och umgås. Sample-flaskorna är "riggade" och jag är redo.

Kanske inte varje dag som jag kör bil till och från en whiskyprovning.

Hasse och Arne bjuder på en intressant reseberättelse med humor. Under provningen visas bilder från deltagarna, och destillerierna mm. Det är garanterat något som jag någon gång ska försöka följa med på. Det verkar ha varit riktigt roligt och på samma gång hektiskt. På sju dagar besöktes förutom butiker, Auchentoshan, Ardbeg, Laphroaig, Jura, Bunnahabhain, Caol Ila, Bowmore, Kilchoman, Lagavulin, Bruichladdich, Springbank, Glengyle och Glen Scotia.

Efter avslutad Provning, och avslutad lottdragning där jag vann en miniatyr-flaska, packade jag ihop mina samples, hoppade in i bilen och körde hem.


Bakis i morgon.... Näää.

4 kommentarer:

  1. Låter som en bra provning. Fan att jag inte kunde på lördag...

    SvaraRadera
  2. Tjena Johan. Det var riktigt kul att lyssna, men klart att det skulle varit 10ggr roligare att deltaga i provningen.

    SvaraRadera
  3. grattis till vinsten, den missade jag :)

    SvaraRadera
  4. Tack. Vi kan dela på den. :)

    SvaraRadera