9 april 2010

Inlägg från Söderfors Whiskyblogg

Här kommer ett inlägg från Söderfors Whiskyblogg. (Länk finns från min blogg)

Ett tillfälligt avbrott i bloggarnas krig...

Då har jag äntligen fått min välformade bakdel ur och lagt ut en länk till min gamle whiskykamrat Mattias blogg. Det ska erkännas att detta svider en aning då jag har en nästan pinsamt bra koll på antalet besökare på våra respektive sidor. Det är just nu ett jämt race men Johannes och jag är för tillfället ganska segervissa. Med det i åtanke vill jag uppmana till att ett besök på Mattias blogg bör kompenseras med två på vår, se gärna detta som en riktlinje i fortsättningen.


Vem är då Mattias? Jo, jag lärde känna Mattias och Malin för ett antal år sedan då de bodde i Forsbacka. Han är den som bär det största ansvaret till mitt numera smått fanatiska whiskyintresse.
Jag kommer ihåg hur jag fick kämpa med min första singlemalt och hur jag verkligen ville att det skulle smaka sådär himmelskt som det stod på etiketten. Det tog inte lång stund innan jag satt med Mattias och delade ut poäng till höger och vänster, ganska slumpmässigt och ologiskt ska tilläggas. Men ju mer vi provade och diskuterade ju mer växte intresset, och idag kan jag inte i mina vildaste fantasier förstå varför jag en gång i tiden fick kväljningar av detta livets vatten (nåja, kväljningar kan fortfarande förekomma man av helt andra orsaker). Så man kan utan att överdriva säga att det är Mattias fel att jag idag vrider och vänder på min ekonomi för att kunna handla "den där" flaskan.

Vill även passa på att ta tillfället i akt att gratulera Malin & Mattias till deras tredje barn, en liten flicka med namnet Selma. Grattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar