11 april 2010

Guling...



I lördags fick jag äntligen åka och hämta hem min fru och vårt nyfödda barn.

Det var planerat att jag skulle hämta dem, på fredag, men Selma låg på gränsen för gulsot.

Nu är i alla fall alla hemma, och alla mår bra.

Mormor samt Farmor & Bennert kom över och grattade, och vi fick en hel del fina presenter. TACK. Tack även för alla gratulationer, blommor och lyckönskningar.


Jag frågade Bennert om han ville göra mig sällskap på en Dram, och han var inte sen med att tacka ja. Då åkte Jura 18år fram

Jag hittade dofter av kaffe och choklad och ev apelsin.
Den har smaker av Marsipan, vanilj och nötter. 86p

Senare på kvällen tog jag fram en ny liten Whisky för att fira att vår guling kommit hem. Vad kunde väl passa bättre än lite godis från Japan.

-Karuizawa 1981 26år Cask 103 58% OB

Den luktar både sherry och kola, samt något syrligt.

Den är kryddig i smaken och tydlig sherryton. 90p.



4 kommentarer:

  1. Ett värdigt sätt att fira på måste jag säga. Karuizawa är väldigt speciella tycker jag, många är bra men det lilla extra saknas för mig iaf. Jag gillar inte den strävhet/torrhet jag känner i eftersmaken har jag kommit på. Men visst är det bra sås, riktiga sherrybomber!

    SvaraRadera
  2. Jag har bara provat just denna från karuizawa, och jag måste säga att just den här är en toppen dram. Men det kan ju vara ett bra fat. Måste prova fler...

    SvaraRadera
  3. Det lär du absolut göra. Har inte heller så många på meritlistan, inte tillräckligt för att dra alla över en kam iaf (säger man så?)...
    Apropå japan, har en Yoichi 20yo på ingående, den ska du få prova. Helt fantastisk, 94 poäng enligt mig.

    SvaraRadera
  4. Oj. Det ser jag fram emot. Ni måste ju ta och komma över snart, så att vi får köra en "blogg-träff" ;-) ha ha ha, det där lät nördigt. Hälsa hem

    SvaraRadera