12 augusti 2011

Min sommar

Efter 5 härliga veckor av semester, är jag tillbaka på både jobbet och bloggen.
Semestern har bjudit mig på många skratt, mycket familjekärlek och lite trägårdsarbete.

Något jag har sett mycket av denna semester, är djur. Vi har besökt High Chaparall, Orsa björnpark, Tomteland, Kålmården, Sea-Life Hesinki, samt haft några trevliga matbjudningar och trevligt sällskap.

Men.. Nog om det.

På whiskyfronten är det inte så mycket nytt, men en Canadensare och 2 st RTD (Redy To Drink) var nya för mig. Nedan kommer en ganska kort summering till varje bild.


Besöket av Fredrik Smidt m fam. gjorde att vi tog fram 3st goda Drams. Vi valde att ha en naturlig (Nadurra) en Sherry (Glenrothes 30 G&M) och en något rökig (Laffe 18). Det är alltid gott att prova 3st så olika drams.



En utflykt med familjen Assmundsson, fick mig att för första gången använda min "utflycktsväska". Denna gången var det en Speyside (sherrykaraktär) från The single malt of skottland, som provades.

Under besöket hemma hos JR, så bjöds det på en Canadensare. En Canadian Club med 12 år i nacken. Denna hade jag inte provat innan, så det var skoj att få göra det. En trevlig medelmåtta.

Oskarsson, Assar och Björklund på besök. Då plockades det fram en MacAllan 12, Mackmyra den första utgåvan och sedan 2st klasswhisky -Laphroaig 18år från Blackadder samt ruter 8 som är en mycket trevlig Japanare från Hanuy.

Black & Coke. En RTD som inhändlades på bolaget. Faktiskt en ganska god whiskydrink en varm dag. Inte mycket till whiskykaraktär, men det rökiga från whiskyn hittade fram.

Jack & Coke. Min älskling kom hem med ett 4-pack Jack Daniels & Coke, som hon hittat på en kryssning. Det var heller inget fel på den, även om jag egentligen inte är någon förespråkare för Whiskydrinkar.

Självklart kul att testa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar