1 april 2011

April April...

Jag tänker inte försöka lura er nu när det är 1 april, men däremot tänkte jag delge er ett försök att lura mig. Företaget Master Of Malt skickade ett mail till mig ang. en ny whisky som skulle var den dyraste och äldsta whiskyn någonsin. Jag citerar:

"Den otroliga whiskyn, som upptäcktes för 8 månader sedan av en skotsk historiker, har försetts med en prislapp på £870.000, (grovt räknat 9 miljoner kr) vilket gör den till den dyraste whiskyn i historien.


Den 105 år gamla whiskyn destillerades den 17 februari 1906 vid Aisla T'Orten destilleriet i högländerna. En katastrofal brand förstörde byggnaden efter att den bara varit i drift en enda dag. Dock klarade sig ett enda fat intakt. Fatet, en sherry butt, har tillbringat större delen av förra århundradet i historikern, Allie Sisels källare. Herr Sisell kontaktade Master of Malt 2010, och sålde fatet för en hemlig summa senare under året. Whiskyn har tappats i början av 2011 efter att ha legat i 105 år i fatet."

I övrigt kan du följa Master of malt på deras blog, twitter, facebook eller hemsida.

2 kommentarer:

  1. Vore nåt för Toni Larssa å snatta....

    SvaraRadera
  2. Ha Ha Ha... Äh. Lägg av. Han har sagt att han har slutat att snatta. Det hade han lärt sig här på bloggen.

    SvaraRadera