7 mars 2011

London

En lång-weekend i London är över för den här gången.

I torsdags morse satt jag på Arlanda och väntade på att få kliva ombord på flygplanet som skulle ta mig till London.

En iskall pilsner på Arlanda slank ner, sedan var det dax att borda planet.
Väl framme satt jag och väntade ca 2 timmar på att mitt rese-sällskap skulle anlända. I kiosken hittade jag en burk med Whisky & ginger, som jag bara var tvungen att prova. Men efter ett par klunkar gav jag upp. Den var allt annat än god.

God mat, gott dricka, lite jobb, lite shopping, fotboll och Pub-besök stod på schemat för helgen.

På fredagen hade jag tid för ett besök på The Whisky Exchange. Riktigt roligt att "scanna" av hyllorna och det fanns riktigt mycket att välja mellan. Jag beslutade mig för att köpa en flaska från det ganska ovanliga destilleriet Speyside.









Därifrån gick Taxifärden mot den anrika affären Berry Bro´s & Rudd. En härlig butik med knarrande golv, som lutar åt alla möjliga håll. Nästan som att komma in i en butik från början av 1900-talet.












På restaurangen mitt i Piccadilly circus avnjöts senare en toppen middag. Där passade jag på att prova en Woodford Reserve, som jag inte klassar som den bästa bourbon jag druckit, men den var ändå skaplig. Tyvärr serverades den inte i ett riktigt whiskyprovarglas, utan i en tumbler. 



Buckingham palace
Lördag morgonen startades med en långlöpning genom några av Londons sevärdigheter. Hyde Park - Buckingham palace - Parlamentet - River Thames är några av platserna jag sprang förbi under min 18,5 km långa vända. 






Emirates Stadion

Sedan lite shopping, innan vi drog oss ut mot Emirates Stadion, för att vara med och heja fram Arsenals sammandrabbning mot Sunderland. Tyvärr var matchen mållös och ganska dålig, men med 60.000 åskådare, så är det ändå en riktigt härlig känsla och stämning.






Taxin till flygplatsen kommer på söndag morgon, och väl framme på Heathrow hittar jag en Stratisla 1964 som slinker ner i taxfree-kassen.

Detta är de whiskys som jag köpte med mig från London..

4 kommentarer:

  1. Såå jävla skönt att du inte lagt upp en bild på uffe!!!!!

    SvaraRadera
  2. Men det är Uffe som håller i kameran på bilden på mig. :-)

    SvaraRadera
  3. Slinker ner i kassen? Du mena snatta va? COOLT! Jag ska också åka till Longdon och snatta!!!

    SvaraRadera
  4. NÄ. Jag menar inte snatta. Jag menar betala med skattade, tjänade pengar.
    NÄ. Snatta är INTE coolt.

    SvaraRadera