14 maj 2010

Två Japaner

Löpning i regnet kl 06.00 i morse. Idag var vi 5st tappra själar, som trotsade tröttheten och regnet. Vad kan passa bättre än att varva ner dagen med två st nya Whisky. Idag blev det två motpoler från Japan. En sherry mot en Torvig.



Yamazaki Sherry Cask 48%

83poäng för den här kola doftande whiskyn. Luktade även lite stickigt och tobak. Lite besk i smaken och mer fyllig än den torviga. Ganska tam eftersmak,



Yamazaki 1993 peated Malt Cask 70047 62%

87poäng. Luktar torv + frukt och framförallt citronskal. Lite träig smak och ganska vattnig. Tyvärr känns eftersmaken också lite vattnig.

2 kommentarer:

  1. Hmm, du har inte fallit totalt för japanerna än ser jag. Har faktiskt dom här lite högre än dig, 89 för Sherry Cask som jag tyckte var riktigt bra och 86 på Peated.
    Sherry Casken blev jag positivt överraskad av, inte så torr och sträv som en del sherryjapaner kan vara.
    Maran närmar sig, hur känns formen?

    SvaraRadera
  2. Ja du är ju ett Japan freak. jag blev faktiskt possitivt överaskad jag också. Hade räknat med lägre poäng. Ang. Maran..... Tyvärr så har ja lyckats överanstränga en muskel som går ner till knät, vilket betyder att jag vilat i två veckor, och var ut första vändan i fredags. Sprang 7 km innan jag var tvungen att stanna pga känningar. Så nu är det bara spring tills känningar, och massera. Hoppas bara jag hinner komma tillbaka ordentligt innan. Typiskt, men jag håller tummarna, och masserar.

    SvaraRadera