9 maj 2010

Rensningen

Oj. En tidskrävande uppgift, är nu slutförd.

Jag ville ju som sagt rensa i förrådet. Nu har jag hällt över whiskyn i många småflaskor. Jag ska ge bort eller byta dessa (Det är ju förbjudet att sälja alkohål).


Den första flaskan som tog slut, var Glenlivet 12år. Ja... jag hällde i 2st extra Samples-flaskor och sen blev det en liten kvälls-dram av den också.

Efter detta, så tog ytterligare 5 flaskor slut (efter 2 extra flaskor och några drams). Nu börjar jag få lite plats på hyllorna igen. Skönt.

Dessutom, har jag ju lovat mig själv att inte öppna några nya flaskor förrän några tagit slut. Det betyder ju att man kan öppna någon ny goding snart.

De 6 tömda är:

Caol Ila 12, Glenlivet 12, Scapa, Bushmills 16, Aberlour 10 och Ardbeg 9år Adelphi.


3 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Skönt att rensa ur lite. Har du blivit av med något via whiskyteket?
    Provade Laffe 30yo igår. Levde tyvärr inte riktigt upp till mina förväntningar. Noter finns ju såklart på bloggen om du är nyfiken.

    Där fick jag in lite reklam också...

    SvaraRadera
  2. Jobbigt det där men ack så nödvändigt ibland. Pe1 ska skicaks i morgon. Väntar besked om Pe2.

    Hade bra!

    SvaraRadera
  3. Allt gick via whiskyteket. 9st paket ´a 6st.

    Visst är det jobbigt, men hittar man bara flytet så "flyter" det på. Riktigt kul med "Medicinflaskorna" (Ar La Pe mm)
    Vilka har du provat Johannes? Det kanske står i er blogg? Jag ska kika.

    SvaraRadera